Alle online virksomheder har brug for tekster i den ene eller den anden form. Nogle gange er der behov for mere indhold på egen side, og andre gange skal en tekstforfatter hyres til at hjælpe med tekster, der relaterer sig til marketing og søgemaskineoptimering.

Du får mest muligt ud af dine tekster, hvis de er optimerede til at rangere godt i Google. Derfor er det en kæmpe fordel at bruge en tekstforfatter, der har kendskab til SEO. Det er ofte få, men vigtige justeringer, der skal laves. Få overblikket over fordelene ved at finde en SEO tekstforfatter her.

Tekster bør henvende sig til både brugere og søgemaskiner

Enhver tekst, som publiceres på nettet, bør henvende sig til brugere såvel som søgemaskiner. Man kan altid sætte et fokus på den ene over den anden, men det er vigtigt at optimere således, at indholdet både imponerer Google og de potentielle kunder.

Uden gode rangeringer i Google kommer du ikke langt – og hvis indholdet heller ikke motiverer de besøgende til at blive kunder, så er der slet ingen grund til at lave indholdet.

Når du hyrer en tekstforfatter, er det altså et stort plus, hvis vedkommende kender til SEO og kan optimere korrekt.

Sådan udarbejdes en god SEO tekst

Flere ting kendetegner en god SEO tekst. Selv hvis du ikke personligt skriver tekster, er det alligevel rart at kende til disse tegn. På den måde kan du nemlig identificere, om den hyrede tekstforfatter har gjort et tilstrækkeligt stykke arbejde med SEO-delen. Desuden kan det påvirke den måde, du bestiller på – for eksempel ved at nævne de ønskede keywords overfor tekstforfatteren når du sender en ordre af sted.

Først og fremmest har længden indflydelse. Jo længere en artikel er, jo bedre chancer har den for at rangere højt i Google. Nogle undersøgelser viser, at indhold på cirka 2.000 ord gennemsnitligt rangerer bedst. Men kortere artikler kan også fungere, hvis bare alt andet er på plads.

Her er det især vigtigt, at det primære keyword nævnes tidligt – gerne allerede i indledningen. I hele teksten bør det ønskede søgeord beløbe sig til 1-3% af indholdet. Samtidig bør relaterede ord og fraser også indgå, da det giver et signal om, at indholdet har relevans i forhold til emnet. En SEO tekstforfatter med erfaring kan sikre, at det hele spiller sammen, mens alt stadig forekommer naturligt og flydende.

Du får mere ud af investeringen

Mange tekstforfattere kan levere helt almindeligt indhold, som henvender sig enormt godt til målgruppen, og som konverterer ganske glimrende. Denne slags indhold er rigtigt værdifuldt og betaler sig klart.

Men det er et stort plus, når et stykke indhold samtidig er SEO-optimeret. Du får simpelthen mere ud af investeringen.

Forskellen på at have førstepladsen og femtepladsen i Google er enormt stor, når det kommer til resultaterne. Derfor giver det mening at lægge større vægt på SEO-indsatsen for at få det meste ud af din virksomheds tilstedeværelse på nettet. Og det er præcis, hvad en tekstforfatter med kendskab til SEO kan hjælpe med. Sammenlignet med andre brancher er det nemt at få et overblik over priserne på tekstforfatning, og det er sjældent svært at finde en god tekstforfatter. I alle tilfælde kan du få hjælp af et bureau.