De fleste virksomheder bruger store summer af penge på markedsføring, ofte aner de ikke hvad de betaler for. Hvis man har en hjemmeside er SEO optimering nok en af de vigtigste markedsførings metoder som virksomhederne kan benytte sig af

Der er mange metoder som kan hjælpe til bedre SEO optimering, faktisk også mange gratis metoder hvis man sætter sig ind i hvordan det fungere.

For at gøre det nemmere at forstår deler vi SEO op i 2 forskellige kategorier:

Lad os starte med at fortælle lidt om:

SEO som helhed

Hvis man kigger på hvordan SEO i sin tid da det startede efter de første søgemaskiner på internettet begyndte at komme, og nu, så har SEO ændret sig rigtig meget igennem tiden, mange af de metoder som var gode blot få år tilbage er måske knap så gode i dag.

Dette gør at det er utrolig vigtigt at SEO konsulter har “fingeren på pulsen” som man siger. Så man altså ikke bruge metoder som kan være skadelige eller slet ingen effekt har, så man ikke spilder tiden.

SEO kan være en meget tidskrævende process

Der er områder hvor selv den bedste professionelle SEO konsult kan være i tvivl om hvad der er bedst at gøre i præcis denne situation .

SEO er ikke bare linkbuilding, SEO er også kunsten i at skabe tekster som ikke bare er gode for maskiner men også brugbare for læserne, førhen var det nemmere bare at spamme en masse links for at få bedre placering, men sådan er virkeligheden langtfra i dag.

lidt om on-page SEO optimering



On-page SEO ligger lidt i ordet, altså alt SEO som er på selve hjemmesiden her er der en liste med nogen af de ting som kan afgøre om ens side har god eller dårlig on-page SEO optimering:

  • meta titler og beskrivelser på forsiden og alle undersider inkl kategorier
  • Responsiv design, altså om hjemmesiden er optimeret til forskellige enheder og ikke bare til en computer
  • Hastighed af hjemmesiden, hastigheds optimering er vigtigt fordi hvis din side loader langsomt forlader de siden indenfor få sekunder

læs også om SEO her